SELAMAT DATANG



Kisah pahit manis hidup saya di Felda Gunung Besout, Sungkai Perak. (1981-1998).

Untuk reader yang baru sampai kalau minat elok baca dari bawah dan click Older Post. Terima Kasih.

Kata nama AKU digunakan untuk ditulis dengan lebih ikhlas dan natural.

Monday, May 19, 2014

Resipi Agak-agak

Walaupun aku anak lelaki tapi sebenarnya aku lebih suka juga tengok emak aku memasak di dapur. Aku bukan tolong masak pun tapi slowly aku tahulah bahan-bahan yang emak aku guna untuk memasak. Jadinya bila aku dah pergi merantau aku boleh jugak memasak hasil observation aku masa kecik dulu.

Bila dah besar ni wife aku ada cara masak dia sendiri dan aku yakin by observation dari mak dia masak jugak. Bila aku teringin nak makan cara mak aku masak aku mintak recipe dari dia. Masalahnya ialah dia tak pernah bagi exact amount of bahan-bahan. Just cakap bawang, serai, halia dan cakap ikut suka kamulah.

So susahlah macam tu, aku kena teka sendiri dan cuba beberapa kali baru dapat yang perfect.
Post a Comment