SELAMAT DATANG



Kisah pahit manis hidup saya di Felda Gunung Besout, Sungkai Perak. (1981-1998).

Untuk reader yang baru sampai kalau minat elok baca dari bawah dan click Older Post. Terima Kasih.

Kata nama AKU digunakan untuk ditulis dengan lebih ikhlas dan natural.

Wednesday, October 9, 2013

Sekolah Tadika

Tak banyak yang aku ingat pasal sekolah tadika. Yang aku ingat sekolah tadika aku ramai studentnya. Sebab kawan-kawan baik aku yang dekat rumah tua setahun daripada aku, aku masuk tadika ini dalam keadaan bersedialah. Sebab everytime bila diaorang balik dari tadika diaorang akan ajar aku apa yang diaorang belajar dekat tadika.

Masa umur aku 5 tahun aku dah pandai kira sampai 100. So cikgu sangat impressed bila aku boleh kira masa dekat tadika ni.

Satu lagi benda yang aku ingat dekat tadika ni ada papan gelungsur yang besar. Dibuat daripada simen so lajulah menggelungsurnya. Dan aku ingat ada jugak aku balik rumah sendiri dari tadika sebab mak aku pergi kebun balik lambat.
Post a Comment