SELAMAT DATANG



Kisah pahit manis hidup saya di Felda Gunung Besout, Sungkai Perak. (1981-1998).

Untuk reader yang baru sampai kalau minat elok baca dari bawah dan click Older Post. Terima Kasih.

Kata nama AKU digunakan untuk ditulis dengan lebih ikhlas dan natural.

Thursday, January 10, 2013

Menjual Ayam Kampung

Gambar diambil dari sini: http://www.photomalaysia.com/forums/showthread.php?64402-Ayam-Kampung
Ayam yang bapak aku bela kebanyakkannya untuk dijual kepada peraih. Kira 4/5 macam tu lah kut untuk dijual dan 1/5 untuk dimakan.

Biasanya peraih ni adalah orang berbangsa Cina dari pekan datang keliling kampung naik van. So kalau nampak diaorang tu bapak aku akan tahanlah dan jual pada diaorang. Ikut kilogram. Aku rasa masa akhir-akhir zaman bapak aku bela hari tu ada pakcik dalam FELDA aku sendiri yang jadi peraih. So kalau agak-agak ada yang nak dijual bapak aku call je pakcik tu dan pakcik tu akan datang beli.
Post a Comment