SELAMAT DATANG



Kisah pahit manis hidup saya di Felda Gunung Besout, Sungkai Perak. (1981-1998).

Untuk reader yang baru sampai kalau minat elok baca dari bawah dan click Older Post. Terima Kasih.

Kata nama AKU digunakan untuk ditulis dengan lebih ikhlas dan natural.

Tuesday, May 8, 2012

Durian Runtuh FELDA RM15000


Durian Runtuh FELDA RM15000
Berita from http://bharian.com.my

Najib umum 'durian runtuh' RM15,000 setiap keluarga peneroka

2012/05/08

JENGKA: Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pemberian "durian runtuh" sebanyak RM1.689 bilion kepada peneroka FELDA berikutan penyenaraian FELDA Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia bulan depan.

Perdana Menteri berkata, pengagihan fasa pertama membabitkan RM5,000 kepada peneroka diikuti fasa kedua RM5,000 untuk isteri dan fasa ketiga RM5,000 untuk generasi kedua.
Beliau mengumumkan berita gembira itu di depan lebih 30,000 peneroka di padang FELDA Jengka 8, Pahang, sebentar tadi.
_________________

Macam semua orang cakap, betterlah daripada takde langsung, siapa nak bagikan?? Aku terkilan sebab hari tu cakap peneroka akan terduduk mendengar jumlahnya. Bila aku dengar 15K biasa-biasa jelah, takdelah sampai terduduk. Disappointed sikit.

Aku yang disspointed tapi mak bapak aku happy. Itu yang lagi penting! Bukan hak aku pun yang aku nak disappointed. Majority semua orang pun happy. Takpelah semoga peneroka FELDA happy..


Article lain sila click:

Penjelasan Terpeinci Mengenai Tanah Peneroka, Bukan Tanah FELDA (Organisasi)

Penjelasan Isu Tanah Peneroka FELDA Tergadai FVGH
Post a Comment