SELAMAT DATANG



Kisah pahit manis hidup saya di Felda Gunung Besout, Sungkai Perak. (1981-1998).

Untuk reader yang baru sampai kalau minat elok baca dari bawah dan click Older Post. Terima Kasih.

Kata nama AKU digunakan untuk ditulis dengan lebih ikhlas dan natural.

Saturday, May 12, 2012

Cerita Terkini Baik, Buruk Dan Lawak Duit RM15000

Blog ini sepatutnya blog kenangan aku masa kecik, tapi sebab kes FGVH ni tengah kecoh, aku updatelah pasal ni dulu, update apa yang patut.

Cerita Lawak
Ada satu pihak tu dulu dia memang lawan betul FELDA masuk bursa. Cakap tak betullah apa lah. Bila dah jadi diaorang cakap pulak duit RM15000 tu tak cukup untuk peneroka. Spin lagi cerita, dari tak betul jadi betul tapi dapat sikit. Memang pada aku pun 15K tu sikit tapi aku ketawa je lah bila tengok orang tu spin cerita gila-gila. Yang lawaknya ramai pulak yang sokong dan tak pulak tanya orang tu balik "eh hari tu cakap benda ni tak betul?". Kesian betul.

Cerita Buruk
Semalam peneroka di FELDA bapak aku dapat cheque. Yang aku menyampahnya orang Proton bawak masuk Preve promote kat masjid. Sorrylah aku tak suka orang ambik kesempatan. Taulah nak berniaga tapi tak perlulah macam ini.

Cerita Baik
Bapak aku nak guna duit yang dia dapat tu untuk buat Haji Badal arwah ayah dan emak dia. Korang tengok, mungkin pada aku bahagian dia yang 5K tu sikit tapi tengok besar impactnya yang dia boleh buat. Tak cukup pun 5K nak buat Haji Badal untuk dua orang tapi aku yakin ianya membantu. Alhamdulillah dan itu buat aku respect bapak aku dengan tinggi lagi.

Aku dengar cerita yang saham FELDA tu boleh je ditolak. Ada borang penolakan. Mana ada paksaan, kalau taknak jangan sign. Ini berita baik untuk orang yang taknak ambik.
Post a Comment