SELAMAT DATANG



Kisah pahit manis hidup saya di Felda Gunung Besout, Sungkai Perak. (1981-1998).

Untuk reader yang baru sampai kalau minat elok baca dari bawah dan click Older Post. Terima Kasih.

Kata nama AKU digunakan untuk ditulis dengan lebih ikhlas dan natural.

Monday, June 27, 2011

Ikan Pekasam Dan Ikan Kering

Tak semua ikan yang ditangkap hidup, sebab kadang-kadang ikan pun boleh lemas. Haha. So ikan-ikan ini tidak akan dibuang, mak aku akan buat ikan kering dan ikan pekasam. Ada jugak ikan yang kitaorang tak makan untuk masak biasa-biasa mak aku buat ikan kering jugak, contoh ikan haruan. Kalau belut pulak mak aku akan bagi jiran.

Aku masih ingat cara-cara nak buat ikan pekasam dan ikan kering dari observation aku, tapi aku takde benda yang paling penting iaitu - ikan sungai.
Post a Comment